Då hemsidan är ert företags skyltfönster utifrån så finns det en hel del man behöver tänka på. Första beslutet ni ska ta är “hur vill vi uppfattas?”
Därefter får ni ta ställning till om hemsidan ska användas för att attrahera nya kunder, vårda befintliga eller om den ska vara en samlingsplats för information. Oavsett användningsområde så behöver ni fastställa vilka funktioner hemsidan bör innehålla och inte minst vilken design och struktur den ska ha.
År 2016 så sker över 55% av alla sökningarna på Internet med en mobiltelefon eller surfplatta, trots detta är det långt ifrån alla företag som har en mobilanpassad hemsida.
Att mobilanpassa sin hemsida har många fördelar, dels “gillar” Google hemsidor som är mobilanpassade (dvs. responsiv) då de rankas högre i Googles träfflista. Mobilanpassad hemsida underlättar för era besökare att stannar kvar på sajten då den anpassas efter mobiltelefonen eller surfplattan som används.
Trenden att söka mobilt fortsätter att öka, frågan är hur stor del som söker mobilt redan inom 3 år? 80%???